Mitä on osteopatia?

Osteopatia:

Osteopatia on tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistunut hoitoala. Hoito suoritetaan manuaalisesti, eli käsin ja sillä pyritään erilaisia tekniikoita soveltaen poistamaan kiputiloja kehosta. Ihminen on kokonaisuus ja siksi osteopatiassa pyritään kartoittamaan koko kehon tilanne ja hoitamaan ongelmaa mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Kaikki kehon kudokset ovat yhteydessä toisiinsa ja siitä johtuen kivun aiheuttaja ei aina ole siellä missä kipu on. Esimerkiksi lantion tai jalan virheasento voi olla päänsärkyjen aiheuttajana. Osteopatiassa pyritään poistamaan kehosta erilaisia kireyksiä, lisäämään aineenvaihduntaa ja nivelten liikkuvuutta ja siten tukea kehon omaa itseparanemismekanismia.

Osteopatiassa on laaja valikoima erilaisia hoitotekniikoita joilla pyritään vaikuttamaan eri kudoksiin. Niillä poistetaan lihasten jännityksiä, lisätään nivelten liikkuvuutta, parannetaan nestekiertoa ja rauhoitetaan ja tasapainotetaan hermoston toimintaa. Laajan hoitotekniikka valikoiman ansiosta hoito voidaan räätälöidä jokaiseen tilanteeseen sopivaksi ja jokaiselle ihmiselle optimaaliseksi. Se mahdollistaa myös erittäin hellän käsittelyn, jossa kehoa ohjataan oikeaan suuntaan jotta se voisi itse parantaa itsensä.

Osteopatia sopii kaikenikäisille ja moniin erilaisiin vaivoihin.

Osteopaattinen hoito:

Osteopaattisessa hoidossa pyritään löytämään kivun aiheuttaja, ei vain poistamaan kipua. Hoito aloitetaan laajalla haastattelulla ja tutkimisella. Sen jälkeen kireyksiä vähentämällä ja liikkuvuutta lisäämällä tasapainotetaan kehoa siten, että nivelten, lihasten, hermoston, nestekierron ja sidekudoksen toiminta normalisoituisi ja sen seurauksena keho voisi parantaa kipua aiheuttavan kudoksen.

Vastaanotolle on hyvä ottaa mukaan mahdollisia lääkärinlausuntoja ja röntgenkuvia yms. Haastattelun ja lääketieteellisen taustan selvittämisen avulla osteopaattinen hoito on turvallista ja tehokasta. Tarvittaessa osteopaatti osaa myös ohjata jatkotutkimuksiin.

Hoito on pehmeää ja kevyttä, mutta kovien kiputilojen ja ärtyneiden kudosten kanssa ei aina täysin kivutonta.

Ajanvaraus Helsinki

Helsingistä voi varata aikoja.

Numerosta 050 561 2007

Helsingin nettiajanvaraus tästä.

Ajankohtaista

Vapaaehtoistyö reissustani voi lukea alla olevasta linkistä:

Leena afrikassa

Terveisin: Leena